Knallende klantwaarde en een goede spijsvertering

Knallende klantwaarde en een goede spijsvertering

Amsterdam, 27 maart 2014

In de ProcesFabriek in Amsterdam en de ProcesCentrale in Rotterdam is deze week geoefend met het vertalen van kernwaarden naar slimme werkprocessen. De verleiding is groot om denkstappen over te slaan en direct van de kernwaarden door te schieten naar de praktijk. Maar dat levert eerder knelpunten dan klantwaarde op. Zoals een van de deelnemers het treffend verwoordde: ‘we slaan het hele maag-darmkanaal over.’

 

Aanleiding voor de bijeenkomsten was een toenemend aantal signalen over knellende kernwaarden: kernwaarden die abstract blijven, niet op elkaar aansluiten of niet zichtbaar worden in werkpraktijk en klantbeleving.

 

Enkele tips ter voorkoming van knellende kernwaarden: betrek mensen op alle niveau’s, kies een beperkt aantal kernwaarden en blijf erop sturen.

 

Meer tips? Bel met Jeroen 06 - 13 30 18 39


Meer nieuws